tisdag 5 juli 2011

Intet nytt på pysselfronten...

Men lite gammal skåpmat tänkte jag ändå dela med mig av! I början av juni tog min kusin studenten och jag fixade såklart lite bordsdekorationer. Jag fick bara bild på de små dekorationerna, men vi hade stora också som stod på serveringsbordet. Moster hade fixat jättefint med en cremefärgad spetsduk som låg på en helvit duk vilket passade jättefint till blommorna. På bilden nedan är de kvar i Norrköping, det blev ingen bild på när de stod på fina duken. 


Senast när jag var ute på landet passade jag på att ta kort på mina betongalster. Fatet på den första bilden är gjutet på ett monsterablad och det gjorde jag när jag gick på gymnasiet. Det är några år sedan nu. 


Fatet nedan är gjutet på ett rabarberblad med en kakelplatta i mitten. Jag tycker det kan vara svårt att få faten snygga där rabarberstjälken fäster i bladet, och därför tog jag bort den delen av bladet och lade dit kakelplattan istället.


Här är trädgårdens lilla skyddsängel. Hon vakar över vinbärsbuskarna, tyvärr har hon inte fixat så mycket bär i år utan det blir mest blad men det är bara andra året för dem på denna plats så jag tror det blir bättre nästa år. 


Till sist tänkte jag visa vad jag har på min balkong!





2 kommentarer:

  1. Vilken kul idé med kakelplatta på betongrabarberbladet! Det gav härlig färg =)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade den! :-) Jag fullkomligt älskar dina bordsdekorationer! Du lyckas alltid få till det där lilla extra.

    SvaraRadera