måndag 11 april 2011

Ny hobby

Jag har skaffat mig en ny hobby. Efter att ha sett hur fina smycken mina vänner knåpat ihop kunde jag inte låta bli att försöka, och här är resultatet:


Tycker att de blev riktigt söta. Mönstret har jag hittat genom en sida som har en riktigt stor databas med länkar till mönster, ravelry.com heter den och jag tror att det är en amerikansk sajt. Här är bloggen som har publicerat mönstret. Trodde att det skulle vara svårt att virka på engelska, men det gick riktigt smidigt. I övrigt har jag använt mig av material från min stora skrotsamling. Den är riktigt bra att ha... 
Folk i min omgivning börjar bli vana vid att jag lägger beslag på gamla grejer och använder till något nytt. För ett litet tag sedan hittade jag en bokhylla på second hand som jag ville ha, så jag ringde svärmor för att låna en bil så jag kunde få hem den. Jag säger: Hej, jag har köpt en bokhylla! Och svärmor svarar: Jaha, vad ska du använda den till? Och så blev hon förvånad när jag sa att jag faktiskt skulle använda den till att ställa böcker i.

3 kommentarer:

  1. Söta! Kul idé med virkade örhängen, det har jag aldrig sett förut. :-)

    SvaraRadera
  2. Och de var ännu finare i verkligheten! =)

    SvaraRadera
  3. Nämen tack, vad glad jag blir!

    SvaraRadera