fredag 29 april 2011

Album med min lilla älskning

Nu är jag äntligen klar med albumet till bilderna jag framkallat från Tildas första år. Tilda är vår söta lilla hund, hon heter egentligen Matilda och är en hund av "gott&blandatmodell". 


Det är bara framsidan som är pyntad, insidan gjorde jag som ett vanligt fotoalbum. Jag tänkte egentligen dekorera varje sida men då hade jag aldrig blivit klar så jag fick rationalisera. Som dekoration har jag använt sönderplockade ljusmanschetter, de använder jag till nästan allt jag gör. Har mängder av dem sedan jag plundrade Ö&B tillsammans med Alexandra, så det är bara att vräka på. Jag gillar att jobba med material som inte kostar så mycket, då behöver jag inte snåla med dekorationer och oroa mig för att jag slösar bort eller har sönder något jag köpt dyrt. Snåljåp som man är...


2 kommentarer:

  1. Nej Emilia, du är ingen snåljåp! Hobbies kostar massor och i synnerhet om man handlar på ex Panduro. Att hitta smarta, billiga men snygga lösningar blir en större utmaning. Och som du skrev, det är lättare att man öser på en massa dekorationer om man vet att de inte kostade en massa ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du har så rätt så : ) Får redigera inlägget och ändra till smart : )

    SvaraRadera